El sector reclama al Saló Ocasió mesures efectives per tal de renovar el parc automobilístic

L’any 2016, l’edat mitjana dels cotxes que circulen per Catalunya és d’11 anys

Barcelona, 2 de desembre de 2016. Els experts que han pres part en la Jornada “Sostenibilitat i comerç de vehicles. I què passa amb l’elèctric?” celebrada avui en el marc del Saló Ocasió de Fira de Barcelona, han manifestat la necessitat que es posin en marxa mesures per afavorir la renovació intensiva del parc automobilístic, ja que aquesta seria la millor manera per millorar la qualitat de l’aire a les ciutats.

Organitzada per la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor (FECAVEM), la Federació d’Associacions de Concessionaris de l’Automoció (FACONAUTO), l’Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (GANVAM) i l’escola de negocis EADA, la jornada ha reunit un centenar de professionals del sector de l’automoció per analitzar l’impacte del cotxe elèctric en el medi ambient i en la mobilitat urbana.

En aquest sentit, en la jornada, s’ha recordat que l’edat mitjana del parc automobilístic català arribarà aquest any als onze anys. Aquesta dada indica que la major part dels cotxes i vehicles comercials que circulen per les nostres ciutats són molt poc eficients des del punt mediambiental.

Per tant, els experts han assenyalat que aquests cotxes haurien de ser substituïts per nous models o per vehiclesseminous com els que es venen al Saló Ocasió, cotxes més desenvolupats tecnològicament, segurs i eficients respecte al consum i al seu nivell d’emissions.Si bé és cert que aquests tenen debilitats relacionades amb el seu preu de compra, l’autonomia o la recàrrega, els nostres experts exposaran les seves fortaleses en l’ús urbà -fent incidència directe a la càrrega i descarregat-, així com les seves noves prestacions i destacaran el decidit suport de les nostres institucions.

A més, FECAVEM ha cridat l’atenció sobre l’oportunitat que representa la mobilitat elèctrica en termes de garantir l’accessibilitat a la mobilitat dels ciutadans, reduir l’impacte del transport sobre la qualitat de l’aire de les urbs i la dependència del petroli, així com de potenciar el desenvolupament econòmic i millorar la competitivitat.

Per fomentar l’ús del cotxe elèctric, la patronal catalana del motor, sol•licita incentius oficials per a la seva implantació i un compromís de les administracions públiques per al desenvolupament d’una infraestructura de recàrrega suficient, ja sigui a través d’ajudes directes o rebaixes fiscals, ja que, en tenir un major cost que els convencionals, requereixen d’un marc d’ajudes que els permetin competir en preu i augmentar la seva quota de mercat. No obstant això, entre gener i novembre de 2016, a Catalunya s’han matriculat 1.074 vehicles elèctrics, fet que suposa un augment del 98% respecte al mateix període de 2015.

Des d’avui i fins al’11 de desembre, al recinte de Montjuïc acull la 36ena edició del Saló Ocasió que, organitzat per Fira de Barcelona i amb el suport del Gremi del Motor i de la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor (FECAVEM), posa a la venda més de 2.500 cotxes seminous.

 

Desembre 2016